האם תוכנה למיחשוב אנשי שטח טכנאים שווה 1.35 מיליארד דולר ?
התוכנה של קליקסופטוור (החברה הנרכשת) הינה תוכנה "חכמה" המאפשרת לחברות שירות לשפר ולייעל את מערך השירות תוך הפעלת אלגוריתם של מיקום, זמינות, מיקום והכשרה. אלגוריתם זה מבצע אופטימיזציה ומאפשר לחברות שירות גדולות לשבץ מאות טכנאים בצורה יעילה, עם הקפדה על SLA ורמת שירות גבוהה. יישומי Mobile אלה שייכים כאמור לתחום ה- FSM , תחום מתפתח בעולם התוכנה Field Service Management .
כתבה זו לא נועדה לנתח את ההיבטים הכלכליים של העיסקה, אלא לדון בתועלות העסקיות של הרכישה ובפוטנציאל הגלום בתוכנות אלו.
ההתפתחויות הטכנולוגיות כשהן משובצות בתוכנות הנכונות, מזמנות בפני החברות הזדמנויות עסקיות למינוף, התייעלות ומעבר לדיגיטל. הטכנולוגיות החדישות הללו זמינות כיום הן בתחומי B2C והן בתחומי B2B. בזכות המעבר לדיגיטל תם עידן הטפסים הידניים, ניתן לשלוט בחוסר קריטי של מלאי, באיחורים בהגעה ללקוח ובעיכוב בהעברת המידע למנהלי הארגון. הכל מתבצע במובייל כאן ועכשיו , תוך אינטגרציה בזמן אמיתי עם כל התוכנות אשר פעילות בארגון. טרנדים אלו, יחד עם ואסטרטגיית הצמיחה של סיילספורס אשר מבוססת על סינרגיות עם החברות שנרכשות, הם כנראה השיקולים שיצרו את סכום הרכישה העתק.
תחום ה- Field Service Management ההולך ומתפתח , מרחיב את היריעה. בנוסף לעובדה שהוא כולל את מערכי השירות, הוא אף תומך בכל שרשרת האספקה. מומחים מייחסים את הגידול האדיר בתחום, להתפתחות המקבילה ולחדשנות באפליקציות המובייל העסקיות: החידוש העיקרי הינו שהן ניתנות להפעלה על כל המכשירים החדישים ( תכונה המכונה CrossPlatForm ), שהן ווביות, דהיינו פועלות על הדפדפנים של הטלפונים (ספארי, כרום וכד') ואין צורך יותר להורידן מחנויות אפל או גוגל. כלומר הן אינן תלויות במערכות הפעלה או בסוג המכשיר, ללא תלות בחומרה, פועלות גם ב Offline וגם Online. אם כך, האם תוכנה למיחשוב אנשי שטח טכנאים שווה 1.35 מיליארד דולר ? המערכות הללו של מיחשוב אנשי השירות (יישומי מובייל) מסייעות איפוא להתייעל. מגוון החברות שיכולות ליהנות ממערכות כאלו הינו נרחב ביותר: מדובר בחברות שירות ובקרות, חברות הפצה, ארגונים העוסקים במכירה B2B , חברות רכב, יבואנים, חברות השכרה וליסינג, חברות שינוע והובלה, ארגונים רפואיים המספקים שירות בשטח, חברות שרות B2C ועוד.
הפונקציונליות האדירה של המערכות הללו מעמידה לרשום חברות הטכנאים והשירות מכלול מודולים נרחבים, בין היתר : שירות טכנאים, מכירות, פרי סייל, ואן סייל, תוכנות מבצעים, נהגים, הפצה ו- POD, ליקוטים, גבייה, קבלות, תשלומי אשראי וסליקה, שיבוצים , שעון נוכחות, מחולל מסרוני SMS, מחוללי הסכמים, חוזים טפסים ושאלונים, מחולל חוקים ועוד.
לכל אחד מן המודולים ניתן להוסיף שירותי מיקום GIS GPS , תמונות , קטלוג, סידור עבודה, הדפסות בדרך, שיבוץ עובדים ועוד.
אפליקציות המובייל החדישות למיחשוב טכנאים ואנשי שירות מקיפות את מלוא התהליכים הללו, Build in יחד עם אינטגרציות לכלל התוכנות המותקנות כבר בארגון.
המומחים מוצאים יתרון רב באימוץ אפליקציות WEB רחבות הכוללת את מגוון הפונקציות הללו יחד, שכן הן מובנות יחד עם ממשקים מוכנים ומיידים לכל מערכות ה ERP הנפוצות.
בנוסף ככל שמדובר במערכות המובילות למחשוב אנשי שירות וטכנאים, הן כוללות הקפדה יתרה על כל סוגיות האבטחה והרגולציה הנדרשות.
מכל הנ"ל נובע תג המחיר הגבוה של העיסקה.
לאור היתרונות הרבים והתועלת המרובה הגלומה באפליקציות ה Mobile לעסקים , החזר ההשקעה ROI הינו מהיר.
עם הצורך של הארגונים למעבר לדיגיטל, לא נתפלא אם בעתיד הקרוב חברות CRM ו -ERP נוספות ירחיבו את פעילותן לתחום ה Mobile באמצעות רכישת חברות מתמחות כפי שעשתה ב 8/2019 חברת סיילספורס ברכישת קליקסופטוור. .
כאמור, על אף שכתבה זו אינה דנה בהיבטים הכלכליים של העסקה , ניתן לשער כי התשובה לשאלה בכותרת הינה חיובית.
האם אתם מעסיקים מפיצים, מתקינים, אנשי שירות, סוכני מכירות ומעוניינים לעבר לדור החדש ? הגעתם למקום הנכון! תוכנת WEBLET הינה אפליקציה חדשנית לניהול טכנאים, קריאות שירות ונותני שירות. צרו עימנו קשר ללא התחייבות !
בתחילת החודש רכשה סיילספורס העולמית את חברת קליקסופטוור ClickSoftware העוסקת בתחוםמחשוב טכנאים תמורת 1.35 מיליארד דולר. תחום זה הידוע גם בראשי התיבות FSM (דהיינו Field Service Management ) הינו תחום עיסוקנו. שכן תוכנת WEBLET משלימה ומתחרה בקליקסופטוור. מדוע תוכנה כזו מוערכת בסכום כל כך גבוה?
כתבה זו לא תנתח את ההיבטים הכלכליים של העיסקה, אלא תדון בתועלות העסקיות של רכישה זו ובפוטנציאל הגלום בתוכנות למחשוב אנשי שטח.
ארגונים הפועלים בענף השירות שולחים סוכני שטח וטכנאים למקומות מרוחקים מהמשרד כדי לספק שירותי תיקון, אחזקה, מכירה ועוד, המתבצעים בשטח, בבית הלקוח. תפעול יעיל של אנשי השטח מחייב תוכנות דיגיטליות מתקדמות, הכוללות תכנון סדר העבודה, כמו גם העברת נתונים והנחיות רלוונטיות לטכנאי. כל זאת תוך הפעלת אופטימיזציה, איזון בין עומסים, תעדוף ביקורים, תיאומים, התחשבות במלאי החלפים ותכנון מבוסס מיקום (GIS). מערכות אלו מתוחכמות ומורכבות לפיתוח והן מופעלות באמצעות אפליקציות על גבי סמארטפונים וטאבלטים. אנו יודעים זאת, כי את כלל המרכיבים הנ"ל תוכלו למצוא באפליקצייה שלנו WEBLET לניהול אנשי השטח, השירות והטכנאים.